10 PETANDA DIA JODOH KITA

Assalammualaikum....
Kali nie aku nak berkongsi sedikit tentang cinta.....dan jodoh....mungkin benar mungkin salah...tapi apa2 pun jom baca!!

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?


Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :








1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.



Artikel dipetik dari 


Sekian di sini,
perkongsian bersama....
wassalam
pen~off

ISLAM, SUDAHKAH ANDA TAHU APA KAFIR LAKNATULLAH BUAT?

Assalammualaikum w.b.t...
Salam di pagi hari nie, dengan sungguh2 tanda kesyukuran, aku ingin merfaqkan kepada Ya Rabb dengan menemukan aku kepada satu artikel tentang dunia ISLAM masa kini kian malap....Ya Allah sungguh aku terkilan melihat apa yang baru aku ketahui ini sudah lama terpadam? Kenapa aku baru tahu? Sahabat blogger sekalian, andai kalian baca adakah anda terfikir dan mengetahui hal ini? Ya, mesti jawapan kalian akan mengatakan TIDAK!!
Oleh itu sila baca sampai habis satu artikel ini sebar2kan demi agama kalian yang beragama ISLAM!!!
Artikel nie sangat2 panjang jadi bersabarlah membacanya dan hendaklah menghabiskan bacaan anda!!! Demi ISLAM!!!




'Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad 2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..


Butir asal permohonan.. ....


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.


Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

Andai kalian habis membacanya, silalah komen dan sedari lah sebelum terlambat..
sekian dakwah seringkas ini dapat dikongsikan bersama..sebarkanlah walau satu ayat..~~
sekiranya nak tahu lebih lanjut sila klik[ DI SINI ]

Sekian Wassalam....
pen~off

PART 2: KEPUTUSAN STPM MENGGEGARKAN HATI!!!

Assalammualaikum....
Hari nie nak sambung corat coret kisah hidup semalam...
Seperti mana korang tau kan keputusan STPM 2010 diumumkan semalam....??? He3...hari2 yang sangat2 mendebarkan dan saat mengembirakan kami semua warga SMKAS okey..hu6
so apa lagi jom tengok rentetan kami di sebalik gambar2 kami okey



Gambar sewaktu sebelum mengambil keputusan









Dan jom tengok sewaktu saat2 mendebarkan kami...






Bulan a.k.a Nor Diyana pelajar satu2 nya A dalam subjek Bahasa Arab

Gambaran anak panah pelajar cemerlang STPM 2010

Saat pengambilan result...sayu di muka saat diumumkan nama pelajar cemerlang STPM 2010

 Pelajar cemerlang STPM 2010 memberi ucapan tanda terima kasih
 Sungguh2 mengharukan dan gembira tak terkira
guru2...memberi ucapan tahniah kepada kawan aku Masitah


Dan last but not least gambar2 di akhir perjumpaan kami...wink***



 kami semua mengucapkan setinggi2 penghargaan kepada guru2 pra-universiti smk agama segamat!!!!

 batch kami batch form 6 yg sgt2 cemerlang...amiiinn...

 membincangkan kursus apa yg best utk link kami??
semoga form 6 2011 korang pun success okey

sebelum meninggalkan perkarangan sekolah sempat snap gambar sebentar


Dan inilah saat2 korang nak tau jugak kan apa keputusan aku??







INILAH RESULT AKU!!!
PNGK= 2.67 jew...
dpt 3P
peng.am=B-
sejarah=B+
syariah=B
bahasa arab= C-

KEPUTUSAN KAMI:
Antara 14 pelajar yang mendapat 4P:

[KATEGORI: PELAJAR CEMERLANG]
MASITAH BT OTHMAN


[KATEGORI: PELAJAR TERBAIK]
NOR DIYANA BT SALEHAN
SITI NORDIYANA BT RIFA'I
SITI NUR AQILAH BT MOHD. SHARIFF
AZIMAH BT MISROM
NOR HARLINA BT. ABD. RAZAK

[KATEGORI: PELAJAR 4P]
SITI NUR NAEMAH BT AHMAD
MOHD. FIQRI HAKIM B. MOHD. IDRIS
MOHD. AMRUN B. RUZALI
NUR ATIKAH BT MUHD. HUSEN
SITI NUR AISHAHKIRIN BT JAAFAR
LIYANA BT JAMIAN
SITI ASIAH BT ABD. HAMID
NURUL AIN BT JABIR

Antara 8 pelajar mendapat 3P:
NURNABILAH BT SULAIMAN
AQILAH BT MD,NOR
SITI AISHAH BT MASKUR
AIMAN B. MOBIL AHMAD
MOHD. HIDAYAT B. ABDULLAH
MOHD. SYAHMI B. MOHD. SHAH
NOR HAFIZA BT MISWAN
MOHD. HANIF B. AB. SAMAD
Okey siap sudah..!!!
sekian di sini
sebelum tu thx for u all coz doakan yg terbaik wat aku...
wassalam...
pen~off

PART 1: KEPUTUSAN STPM MENGGEGARKAN HATI!!!

Assalammualaikum...
Hari nie 21 februari 2011 menjadi sejarah buat diri ini dan kawan2 seperjuangan yang bersama2 tempuhi peperangan antara pen dan kertas di meja peperiksaan..he3...
Hari nie pepagi buta duk terbangun2 xtidow2..haish..pukul 3 terjaga tidow kat lantai, kol 4 bangon tros pi manda ngat dapat tidow lepas tue alih2...xdapat buatlah amalan sekejap...sempatlah solat hajat+solat tahajud+baca surah Al waqiah+ mathurat....
lepas tu ayah hantar sampai umah Qie2....nampak cik Ieza xbangun2 lagiikk..ha3..
tup...tup...dah pukul 11.00 kitaorang pun bertolak ke sekolah...
hati??
dup..dap..dup...dap...ha3...
memang sejuk giler time wu tgn jari2 aku...
jom tengok gambar sat:



mereka2 sgt2 keletihan menunggu result!!!

antara parents yg dtg

cik ieza kaki interframe

si kembar xserupa hak3

kami kaki gambo tandas!!




kecoh2 suasana di dwn smkas!!!

 aku dan cik bulan yg manis@@ huk3
sampai2 borak jumpe kawan2 lame sampai kering mulut nak gelak agy hak3...padahal result xdpt agy mulut kecoh dah mcm pe ntah...
bajet result bgos jer..ahaks!!
okey2....dah2 lepas borak2....majlis pun mula kol 12.00...fuhh lama giler tunggu...dup..dap..dup...daapppp perghh memang xley cakap pe r...punye gementer haishh..Allah je yg taw...
mula2 baca lah keseluruhan keputusan subjek...
PENGAJIAN AM= 100%
SEJARAH= 100%
SYARIAH=100%
BAHASA ARAB= 64%

SEK.MEN.KEB AGAMA SEGAMAT= TEMPAT KE-3 DAERAH SEGAMAT
TEMPAT KE-8 NEGERI JOHOR
Dalam merangkul STPM 2010 CEMERLANG!!!
Cayalah korang!! he3...

OKEY bab result kami?? jom ikuti episod seterusnya he3...adalah mesti surprise!!!
kalau dah tau mesti dah tgk update status aku kat FB tu ha3..xpe2....
okey sekian
wassalam
pen~off

RESULT STPM GEMPAK!!

Assalammualaikum...
Kali nie, hati sangat2 berdebar2..dup...dap...dup..dap....dup...dupp...dapp.....!! why3x!!!!


Tadi sedang2 syok dengar berita.....TV3....tengah hari tadi laaa....
duduk punye duduk...???
taw apa nak jadi ???
cubalah teka???
hehehee..
saje2 nak memanjangkan indahnya corat coret hari nie..
nak bagitaw result??
owh....that's right!!
humm sabar...sabar...sabar....
nak kasi gempak the story molly nie okey...
nak tau jugak ke??
aha!!....jom jalan2 scroll entry nie bawah lagi nak...??
hahaha....
sabar..sabar....sabar..kata  nak tau....aku pun cuak je nie..mengigil kepala lutut ++++ tangan jari kaki ku kelu lidah kakiku kaku..hahaha
jahat tak ???
xdelah di umum kan date for result STPM 2010 adalah...21st Feb 2011!!!
oh, no!!
i'm not ready yet!!
please3x!! pray for me for us for candidate stpm 2010...
hohohoho
okey Ijust want to say for my classmate...
for all candidates in Malaysia...
good luck u all!!
may Allah give us success!!
Amminnnn...
Insyaallah....semoga luck yer...
okey dah2..penat dah saje nak umum pkey supaya doakn kami2 nie semua...cuak nie...please3..relax2 kan..hohoho..
sekian di sini
jumpa lagi
wassalam
pen~off

INDAHNYA CINTA RASULULLAH S.A.W

Assalammualaikum w.b.t...
Hari ini genap sudah tarikh kelahiran nabi akhir zaman, nabi junjungan, kekasih Allah yang disayangi. Tanggal 20 April 571 M bersamaan 12 Rabiulawal...
Sungguh aku rindu saat ini mendengar kisah2 sejarah tentang Baginda S.A.W...Indahnya saat2 membaca tentang keperibadian Baginda....

Sebagai umat akhir zaman, sentiaalah kita merenung dan menjalankan amanah sebagai umat Baginda Nabi Allah S.W.T...dengan wasiat yang telah dititipkan Baginda buat para umat nya.....


“Dari Abu Dzar ra. Ia berKata : saya diBeri waSiaT oleH kekasihKu iaitu Nabi MuhaMMaD SAW denGan tujuH macam Perkara iaiTu :

1. menCintai orang-oranG misKin daN mendeKatkan diri kepada mereKa.
2. memandaNg kepada oraNg yang keadaaNnya di bawaH saya daN tidaK memandaNg kepada orang yang berada di atas saya.
3. menyambung atau mempereraT kekeLuargaaN sekaliPun keluarGa saya itu menJauhi saYa.
4. MemperBanyaK ucaPan Laa HauLa Wa Laa QuwwaTa iLLa BiLLaH (tiaDa daYa dan Tiada kekuaTan meLainKan denGan pertoLongan ALLaH).
5. Saya Harus berKata Yang Hak ataU beNar sekaLipun dirasaKan Pahit.
6. tiDaK boleH saYa mengambiL risiKo menentang Agama ALLaH terhadaP ceLaan oranG yang Suka menceLa.
7. JanGan samPai saYa meminTa sesuaTu kePada oraNg Lain.”
(riwaYat AhmaD dan Thabrani)
catatan ini dikupas dan dicopy dari blog seorang ukhti ummu solehah

Ucapan khas buat readers and all bloggers yang singgah sini...
kad khas utk korang okey....
sekian 
wassalam
pen~off

MOTIVASI....PERLU ADA DALAM DIRI

Assalammualaikum...
Bertemu lagi to all readers and bloggers......walaupun sekarang nie orang kata tengah mamai2 lagi tapi nak jugak buat satu entry sebelum memulakan kerja esok yang boleh mendatangkan kesibukan hari2..ha3....takut kepenatan yang amat itu jadi nya seperti yang cik Bella pernah janji nak buat satu entry khas tentang program motivasi by Mr.Osman Affan...
Sejujurnya, cik Bella memang xkenal pun motivator nie, kalau setakat Dato'Dr Fadhilah Kamsah, and Dr. Tengku Asmadi memang cik Bella kenal sebab apa???
Antara program motivasi yang pernah disertai okey.....


1st Dato Dr Fadhilah Kamsah, of course lah kan satu negara kenal ntah2 satu dunia pun tau siapakah beliau....he3....dan cik Bella jugak pernah join motivasi beliau masa cik Bella form 4 di UTHM Batu Pahat Johor....komen cik Bella motivasi tersebut walaupun sekejap tapi cukup padat dan seronok jugak lah cuma xde fun..fun and fun...he3.....
2nd Dr Tengku Asmadi, dulu 1st time join program nie memang betul2 xkenal beliau....dengar nama lagi xpernah...aduss...sangat2 macam katak bawah tempurung kan3..?? ha3....tapi masa form 2 parents hantar ke Motivasi Alihan Pelajar [MAP] tu coz masa umur2 macam tu cik Bella sangat2 kuat memberontak, that's why my mom and my dad send me to join that's motivation program....ha3...tapi that's good lah coz bak kata orang xdapat ubah banyak sikit pun jadi lah kan...so, cik Bella pun meningkat remaja memberontak memang selalu tapi makin lama makin matang dah tau kenapa ibu hantar ke sana, so motivasi lah sendiri kan3..faham2 lah....
 sory xde gambar masa program tu..ha3..coz xkesempatan..modul yang dapat pun ntah mana lah cik Bella simpan lupa sudah.....hu6...apa2 pun masih ingat okey.....
3rd motivasi keagamaan pula lah kan....like program Anda bijak jauhi zina....masa tu program masa cik Bella form 6 upper okey that's mean last year nye program....



Sekarang nak cerita tentang program motivasi terbaru yang disertai oleh cik Bella and friends...he3..
Program motivasi tersebut adalah di bawah anjuran MPPU SMKA SEGAMAT 2011....dan motivatornya adalah xlain dan xbukan seperti mana yang cik Bella ceritakan di intro post nie okey....namanya adalah En.Osman Affan.....
Cerita sebelum menyertai program:


Program nie telah di war2kan Ustazah Hafiza[merangkap ex guru sejarah kami].....di wall 6 An Nawawi 2010 punya group okey, walaupun xramai exclassmate kami nak join tapi demi untuk memeriahkan majlis dan jumpa guru kesayangan kami nie, kami xnak lah buat kecil hati dan sudi menghadirkan diri dengan kerelaan almaklum dah pegang duit sendiri so bolehlah join [p/s: kalau x haisshh xmerasalah kami2 nie..ha3]....
sebelum menyertai banyak juga halangan, 1st....aku lah okey bukan mereka2....xde transport actually, my mum not trust me more to drive alone..ha3....so that, dengan dukacita nya mengkhabarkan berita tersebut bahawa aku xdapat pergi sama.....tup..tup qie2 chatting kat facebook ajak join paswu dia offer dia drive..OMG!!! so good so excited u know....Aku pun xtau kenapa ada aura kuat mengatakan jom lah pergi2....but, tibe2 lak sok nye nak pergi malam tu qie2 mesej dia suh aku pergi sendiri adooii....pening3....aku dok pikir2 cmne nak g nie.....last2 bodek ler parents aku tu ha3...nak pinjam kereta...but sedey coz xbagi, aha tapi xpe my parents pagi2 bangun hantar juga ke situ....hu3..thx mom and dad!!
Dan itulah dan akhirnya dapat juga join.....owh sungguh2 pjg lebar citer yer...kah3....

Sekarang baru ada feel nak cerita pula tentang program itu:


Bayaran=RM35 termasuk makan....
pagi2 datang...jumpa adik jap kat asrama, then daftar, then sarapan, then duduk, then dengar+++lihat.....
mula2 pikir macam menyesal sayang duit katakan almaklum gaji 1st tu, jakun xpernah pegang duit hasil titik peluh sendiri sebenarnya, tapi bila dah duduk, lihat dan dengar so far so good..hahaha....memang best jugak lah siap aku boleh bandingkan motivasi nie [p/s: jangan marah......dengan motivasi alihan pelajar] sejujurnya MAP itu aku sangat2 gerun dengan motivatornya, fuhh!! garang giler bah....bila join program so fun!!! hahahaa...dari pagi sampai petang gelak guling2 xhabis2 he3.....okey3..sebenarnya terkilan apsal laa masa kami2 form 6 xbuat program macam wu melepas deh.....rugi lak wu rasanya...ihks3...xpe2 boleh praktik kat universiti nanti okey...don't worry be happy.....

nie antara modul2 dalam program nie...
let's check it out!!








okey nak tau korang2 try lah join okey..memang best cara nie....
best and best!!!
okey3...dah penat nak taip korang just see and join je lah kalau nak tau ke best nye program nie..aha!!

Okey esok mula masuk kerja dobi....so, cik Bella nak undurkan diri untuk merehatkan diri...
sekian di sini..
wassalam..
see u all later...
pen~off
 

Copyright by © 2013 Studio Puteri Nabilah