BUKAN AKU SEORANG MENGKRITIK!!!

Assalammualaikum...
Kembali dalam entry terbaru lagi pada hari nie okey.....sedang2 berblogwalking ternampak lak hasil catatan dari beberapa buah blog dan beberapa orang bloggers....yang jugak tidak puas hati dengan tindak tanduk kerajaan Malaysia...yang sangat2 xpernah peduli kan anak2 bangsa MELAYU+ISLAM=MALAYSIA!!! amek wat xendah aje.....xfaham sungguh2 aku.....ada sesetengah hal kerajaan buat okey ada KEBANYAKAN adalah kurang memuaskan dan tidak memuaskan tidak akan digelar cemerlang untuk warga2 mereka yang memerintah sekarang ini!!!
Aduss......kenapalah lambat bebenor ea?? confius3...tapi syukur2 sangat2 ada beberapa kawan2 di Mesir dapatlah contact semalam kat FB.....fuhh syukur Alhamdulillah mereka2 selamat...tapi itupun kene berkurung dalam umah siap berpalang palang segala....jangan nak tengok pemandangan nak hirup oksigen segar pun payah semalam duk YM ngan abe nie....tanya lah dia macam ne suasana kat sana? dia cakap nanti dia akan wat entry kat blog dia ceritakan pengalaman sepanjang terperangkap di bumi Mesir itu...kesian aku melihat derita dan sengsaranya dyowg....
lagi satu, semalam aku syorkan kawan2 aku komen ada laah negatif n positif komen..majoriti sependapat ngan aku cuma sorry laa kan kata2 aku sangat2 kasar dan maybe mengguris hati mana2 pihak ....tapi itulah cara terkhir....puas budak2 kat mesir tu merayu meraih simpati dan bantuan kerajaan supaya mengambil tindakan yang drastik bukan macam siput baby baru nak belajar mengensot....adooii...tue lembab bukan lambat....haiwan paling lembab otak adalah keldai......HIMAR!!!! 
Jangan sesekali buat rakyat akan memberontak macam rakyat2 mesir okey....gua xmau rusuh2 segala..cukuplah Malaysia sungguh aman dari bencana alam yang tragis seperti di Indonesia itu, Jepun....hummm syukur lah apa yang telah korang dapat daripada rakyat2 yang lebih penat lelah dan jerih xpernah putus2 usaha tolong korang2 yang duduk meronggeng atas kerusi.....dapat duit senang2 aje....fikirkanlah pengorbanan rakyat2 nie.....jangan sampai bumi Malaysia hancus dibawa bah yang lebih maha besar itu.....

Antara blog2 bagi aku sependapat dengan hati perasaan dan kepala rakyat2 Malaysia ialah dari blog:
Jangan jadikan kami warga rakyat Malaysia nie macam kuda macam lembu suka2 hati aje dibuang di sepah macam sampah tak berguna, jangan sampai rakyat meludah muka2 beruk yang berjoget2 atas kerusi2 yang mewah2 itu....


Tidak aku memahami, dengan orang2 yang bijak berkata2 tapi lembab bertindak dengan fizikal....lajunya berbahas macam jet segala.....tapi lambat lebih lambat dari siput mengensot itu....bijak lah kata2 itu dengan adanya fizikal yang lebih pantas...jangan memelihara perot2 kamu dengan daging2 rakyat kamu yang tidak berdosa.....adusss!!!!
okey sekian di sini wassalam
pen~off

2 Comments:

 

Copyright by © 2013 Studio Puteri Nabilah