KENAPA PERLU FIKIR HAL POLITIK DALAM MENYELAMATKAN PELAJAR YANG BERBANGSA MELAYU DAN BERAGAMA ISLAM???

Assalammualaikum....
Salam bloggers...sedang2 kekecohan seluruh negara merusuh sebab POLITIK??? ada kerajaan ada pembangkang.....kenapa yer begitu?? kasihan melihat orang2 yang tidak bersalah menjadi mangsa..kanak2 orang2 tua...yang sakit....sedih melihat keadaan macam nie dah sekarang nie...tak tahu lah apakah sekarang Allah sedang murka melihat setiap minit, hari ada2 saje pergolakan berlaku xkira lah kat mana2 pun.....lagi2 sungguh2 mengharukan bila dalam sedang2 menyelamatkan pelajar2 di Mesir tu...kasihan melihat mereka....adakah patot perlukan pemilihan sesebuah parti baru nak selamatkan dyowang semua....?? fikir2 lah kalau kejadian tu berlaku ke atas diri sendiri or ahli keluarga lain2 nya??

Dalam sedang2 berblogwalking....tiba2 ternampak satu entry someone nih..di belog BURASA HANGUS          
Sila baca yer.....dan terkejut bila membaca selanjut nye di belog nih....RBF.....
------------------------------------------------------------------------------------------------
CONTOH:
Majoriti pelajar-pelajar Malaysia yang ada di Mesir adalah penyokong-penyokong Pas. Disana boleh dikatakan kilang untuk melahirkan pemimpin-pemimpin Pas.

Oleh yang demikian saya mencadangkan kepada Kerajaan BN , jika hendak hantar pesawat untuk angkut mereka pulang, pastikan beri keutamaan kepada pelajar-pelajar yang menyokong Umno dan BN terlebih dahulu. Jangan pedulikan mereka-mereka yang menyokong Pas. Biarkan mereka melalak-lalak, utamakan orang kita terlebih dahulu.
-->
 Read More
----------------------------------------------------------------------------------------

sungguh2 memilukan di hati nih bila melihat membca entry2 si someone nih...xsanglka ada jugak warganegara Malaysia tidak memikirkan ke arah positif.....tidak berperikemanusiaan.....mahukah kamu rakyat2 di malysia menjadi seperti rakyat2 di negara2 sana yang seringkali merusuh segala..tidakkah itu menimbulkan spekulasi yang maha hebat di hati2 para pembaca.....fikir2kan lah wahai sahabat2 sekalian mahukah negara yang aman damai menjadi huru hara sebegitu?? inilah blog yang memaparkan rintihan dari pelajar2 di mesir.....KLIK SINI
tidakkah kamu berfikir tentang bahana yang maha besar bah besar yang berlaku sekelip mata sahaja!!! sekali bah itu datang membawa kehancuran!!! harta dah berjalan entah ke mana.....iman di dada yang akan menenami anda!!!! ingatlah.....

bukan mahu berpolitik di sini walaupun sebelum2 nih ada  jugak aku menulis satu entry mengkritik kerajaan itu adalah sebuah idea tori buat kerajaan supaya sedar bahawa tanggungjawab anda kepada rakyat jelata!!!! jangan pandang enteng kepada kami warga rakyat2!!!!........
dan lihat lah penderitaan warga2 pelajar yang sedang berusaha dalam memperjuangkan ilmu2 agama ISLAM di mesir semata2 untuk mengekalkan ilmu2 itu!!! ilmu2 syariah, usuluddin, ilmu fikah!!! ulum al quran ulum hadis....adakah kalian pernah mempelajari nya??? sudahkah anda mengamalkan basic agama islam sebenar??
itulah manusia zmn skrg yang cetek benar ilmu agama!!!!
tolonglah jangan lah fikir2 sangat tentang politik itu!!!! korang fikirlah adakah politik tu Allah tanya masa kat hari akhirat nanti? cuba jawab sekarang!!! ada x malaikat munkar dan nakir tanya korang tu parti apa??? ada?? jawab3!!!! aku panas2 sangat3 nih bila orang dok berpolitik xpikir pasal agama apa mereka itu!!!! dalam IC CARD je tulis agama ISLAM!!! tapi apa islam sebenar diorang xtaw jawab apa???? ya Allah apa nak jadi dengan umat islam sekarang nih..sungguh2 menduka citakan di hati aku...bukan aku sahaja!!! umat islam sedunia!!!!!

insafilah taubatlah wahai kawan2 yang sedang berpolitik itu...politik xmenjamin anda di akhirat memang penting dalam duniawi nih....tapi biarlah berpada2...ingatlah pesan nabi kita NABI MUHAMMAD....pilihlah pemimpin mu dari golongan2 yang beragama islam, yang mempunyai sifat2 yang benar, siddiq, amanah, tabligh dan fathonah!!! itu yang utama bukan harta mahupun pangkat dan WANITA!!!!.....itu ajakan syaitan semata!!!!
sekian di sini....
pernah mengucapkan kata2 nih....andai tiada siapa mahu memperjuangkannya.....
renung2kan fikir2 kanlah....semoga Allah bersama sentiasa....
segala yang  baik datang dari Allah segala yang buruk itu dtg dari diri sendiri, walaupun sebenar nya dua2 datang dari ALLAH jua....
wassalam
pen~off

0 Comments:

 

Copyright by © 2013 Studio Puteri Nabilah