MENYESAL DENGAN KERAJAAN MALAYSIA !!!!

Assalammualaikum...
Hari nie cik Bella rasa keciwa sangat2 pasal berita students Malaysia di Mesir mcam di anak tirikan oleh kerajaan dah2 tu budak2 kat sana kesian..dah lah pandai2 belaka agak2 kerajaan Malaysia nie xde rasa kesyukuran amat2 sgt2 kew ada generasi yang dpt membangun kn Malaysia nie?? tolong jawab2 korang2 sumer..... aku mahukan jawapan!!! 
walaupun aku xbelajar kat Mesir sekalipun!!! kawan2 aku yang penat2 lelah memeperjuangkan anak MELAYU!!! ISLAM!!! NEGARA MALAYSIA!!!! xreti2 kew amek tindakan tue biar express!!! nie tak lembab!!! macam siput BABY!!!!!! Huh aku kecewa sungguh dengan mereka2 tau laa xde anak2 kat sana lau pun agak2 laaa tengok2 laa students kat sne penat lelah jerih segala....iskh3...aku nyasal!!!! giler2 tahap cipan!! tapir segala....xfaham aku..kan dah mencarut kat sini ini luahan aku okey...sebab nye aku membayangkan andai aku di tempat mereka boleh TRAUMA taw x!!!!!! silap2 hari bulan nak ker kowang2 org2 atasan nie lingkup pasal per anak2 melayu lembab?? nak ke??? aku tanya nie??!!!!!
ini luahan aku lau nak kutuk ke caci ke maki ke nie pendapat aku..cuba kalian bayangkan diri kalian di tempat mereka kalian jugak akan merasa apa yang mereka rasa okey.....tadi dalam pukul 8 lebih laa aku dapat chatting kejap dengan seorang kawan yang masih di MESIR!!!! ni antara dialog kami okey...xtipu ini benar2 belaka!!!

Today


salam
apa khabar?
ok ke?
Abe is offline.
Abe is online.


wslm
x ok la ni
masih dekat mesir


kat ne je nie?
laa ye ke


xtau lagi mcmm mn
mungkin blik mesia dulu


hbs tu cmne ley on9?/
kat mesir lg ea?
kite risau taw
humm


hahahah
kerajaan baru bukak internet


ye ke


bru leh guna internet rini


owh hbs tu ble blik?
msia?


xtau
pesawat tudm mas air asia
bru sampai
esok bru balik


laa ye ke


tpi x trus ke mesia


awat lmbt sgt
hbs tu?


trus ke jeddah
ntah...
xtau


laa ye ke
nyesal sguh kerajaan msia nie
adoooii
ntah pape laa


dari jeddah bru abe nie trus ke jordan...
ramai pljr mesia cni
14 ribu
sbb tu lmbt ckit


owh
tmpat abe nie terok ke rusuh nye

20:37
rumah kwn abe nie
kaherah
dri cni 10 mnit
dekt je
huhuh


suasana cmne lak?
terok ea?
Abe is offline.

dalam dialog akmi akhirnye xsempat nak tnye pape lagikk..coz internet on off..aduss....kerisauan melanda ishk3.....moga2 keselamatan mereka terjamin..doa2kan okey kwan2....inilah tanda kasih dan syg kite terhadap saudara seislam kita......sila lihat laman nie laman blog pelajar2 di mesir...DI SINI..

Boleh sambung or patah balik bace DI SINI
so cuba2 korang2 fikir2 kan apa masalah kerajaan sekarang nie xreti2 ke nak ambil tindakan cepat sikit?? nie boleh plak tertangguh2 kapal terbang punye laa banyak adooi...duit banyak tu korang buat ape hah??? korang wat mkn tuk famili korang kew?? aku tanya nie.....!!!!! hummm pasal pe laa korang nie kan xfhm2 kew??? kesian tengok mereka2 di sana ..!!!renungkan bukan nak marah tapi aku geram dengan sikap sambil lewa+++++++ lembab giler2 ketaq3 nak mampus!!! dah kasar nie aku geram betol r!!!! iskh3.....dush2!!!!!







nie gambar aku amek dari blog nie....DI SINI


OKEY!! moga2 korang pandai pertimbang kan apa sebebnarnye yang telah terjadi bakal terjadi dan akan terjadi....
di Malaysia bah banjir besar di JOHOR....manakal di Mesir pulak anak2 Malaysia ...Anak2 MELAYU!!! anak2 ISLAM!!! sedang menderita kesengsaraan.......menunggu dan menanti adakah ajal atau hidup bagaimana keselamtan mereka!!! ada korang2 org2 kerajaan!! ada nak amek taw!!!! iskh3..korang nie memang tak taw di unutng ada budak pandai xnak bersyukur tu laa orang MELAYU ISLAM!!! yang islam dalam MYKAD..aku tak taw laa kan korang pedulik ker..solat tertunggang tonggek aje tak taw pape...nie what ever..aku penat nak menaip2 segala korang dgr ke x aku tak taw laa...
spe2 yg agree or disagree silalh bagi pandangan korang mcmne okey!!!!!

owh sahabat2 aku yang dikasihi yang masih di MEsir!!!FACEBOOK2 mereka2..just klik mereka name..hummm...







kawan baik aku!!! aku miss ko sgt2.....!!!



 korang2 doa laah semoga selamat kami2 di sini sbg shbt korang amat 2 syg sgt2 kat korang!!! korang kwn the best!!!! 
sekian wassalam...
pen~off











3 Comments:

Muhammad Izzuddin said...

najib bodoh,,,x gune la dy jdi pm,,xde agame punye owag,,,bangang!!!!

sara said...

iskkk,,,terok nyer kerajaan nie,,,
gramnyer,,,,
law aq kat sane pon aq takot
wahai kerajaan2 bace la blog nie
penting tau x,,,
semoge mereke d'sane slmat ,,Amiiinnnnnn

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

Sangat sedih kerana pertolongan macam xcepat jerk...tu r..sedih sangat dgn pelajar kita kat sana...macaman mereka agaknya?? moga2 mereka mendapat lindungan dan rahmat dari-NYA...aminnn


jom join colourful contest saya..klik link ini

 

Copyright by © 2013 Studio Puteri Nabilah